W łódzkim tyglu wielu kultur

Dzisiaj byłem z mamą w Szkole Podstawowej nr 83 im. Stanisława Jachowicza. Jechaliśmy tam tramwajem nr 2, mijając po drodze bardzo dużo ciekawych miejsc związanych z Łodzią wielokulturową. Taki też był temat naszego spotkania z dziećmi: 




"W łódzkim tyglu wielu kultur" to nazwa projektu, który zrealizowały dzieci oraz nauczyciele tej szkoły. 
Poznawały one nasze miasto, szukając tutaj śladów przeszłości. Mama pokazała nam dużo zdjęć starej i nowej Łodzi, mogliśmy porównać jak nasze miasto się zmieniło. Największe wrażenie zrobił na mnie Stary Rynek teraz i dawniej:  



Pani dyrektor szkoły opowiedziała nam, że dzieci podczas pracy nad projektem poznały aż sześć kultur, które są w naszym mieście. Oprócz kultury polskiej, rosyjskiej, niemieckiej i żydowskiej nauczyły się dużo o kulturze chińskiej i afrykańskiej!
Na dzisiejsze spotkanie uczniowie przygotowali wiele atrakcji. Były tańce i śpiewy:







Oglądałem to z dziewczynami:


 Biliśmy brawo i świetnie się bawiliśmy.




Był też występ skrzypka z IV klasy:




Pokaz mody chińskiej:





Rytualny taniec afrykański:





Na zakończenie można było porozmawiać z pięknie ubranymi uczennicami klasy VI i skosztować przysmaków kuchni rosyjskiej:





I poczytać trochę o kulturze żydowskiej w Łodzi, zobaczyć jak wygląda menora oraz jarmułki, które zrobiły dzieci z I klasy!





To było fajne spotkanie. Polubiłem dzieciaki z tej szkoły bardzo. Mam nadzieję, że one mnie też. Jeszcze się na pewno spotkamy :)
A teraz idę spać, bo w ten weekend w Łodzi się bardzo dużo dzieje. Muszę być wypoczęty i wyspany. 

Komentarze

Popularne posty