Temat: Łódź wielokulturowa

Dzisiaj się bardzo dużo nauczyłem. Byłem na lekcji o Łodzi wielokulturowej. Odbyła się ona w Szkole Podstawowej KORNELÓWCE. Zajęcia odbyły się w ramach projektu Centrum Dialogu im. Marka Edelmana, prowadziła je pani Beata Gamrowska i pan Dawid Garnfukiel.




Dowiedziałem się dużo o Łodzi czterech kultur, a najwięcej o kulturze żydowskiej.
Pani Beata pokazała nam m.in. zdjęcia synagogi, która kiedyś stała niedaleko mojego domu, na roku Kościuszki i Zielonej. 
Był to przepiękny, ogromny budynek, niestety zniszczony w 1939 roku.




Potem pani Beata opowiadała o podwórkach łódzkich, gdzie przed wojną toczyło się życie. 
Słuchaliśmy bardzo uważnie. 



Następnie uczyliśmy się pisać swoje imię po hebrajsku. Okazało się, że jest to bardzo trudne, ale dzieci poradziły sobie z tym zadaniem na 5+.



W ciągu dwóch godzin lekcyjnych dowiedziałem się dużo o kulturze żydowskiej, a przy tym na prawdę dobrze się bawiłem. 

Komentarze

Popularne posty