Las Łagiewnicki

Dzisiaj wybraliśmy się do jednego z największych lasów miejskich w Europie. Jeżeli myślicie, że musieliśmy jechać bardzo daleko, to bardzo się mylicie! Pojechaliśmy do Łagiewnik, do pięknego lasu, który leży w granicach Łodzi.

Byliśmy dobrze przygotowani, tata miał mapę, mama zrobiła kanapki, mogliśmy ruszać w trasę. Ruszyliśmy żółtym szlakiem i już po chwili doszliśmy do pierwszej atrakcji na trasie: do kapliczek św. Rocha i św. Sebastiana oraz św. Antoniego.

Kapliczka św. Antoniego pochodzi z XVII wieku, jest to najstarszy zabytek w Łodzi. Jest tutaj źródełko, niektórzy wierzą, że woda z niego ma cudowne właściwości.

Potem poszliśmy wzdłuż Łagiewniczanki.

Przez piękny las, na szlaku nie minęliśmy nikogo!

Doszliśmy do terenu Rezerwatu. Jest to wydzielona część Lasu Łagiewnickiego, na której rosną bardzo rzadkie gatunki roślin, które są pod specjalną ochroną.

Doszliśmy do Góry Trejmera, na której stoi reper, czyli znak, który określa wysokość wzniesienia. Tata mnie nauczył tego słowa :) Góra Tejmera nie jest wysoka, ma 237 m n.p.m.

Naszym następnym przystankiem był Arturówek, czyli obiekt wypoczynkowy w środku Lasu Łagiewnickiego. Największą jego atrakcją są stawy na rzece Bzurze

W Arturówku było bardzo dużo ludzi, którzy w tak pięknych okolicznościach przyrody spędzali niedzielę. Niektórzy nawet się kąpali, inni zatrzymywali się tam tylko na chwilę. My też poszliśmy dalej.
Po drodze zatrzymaliśmy się w punkcie edukacyjnym, było tam wielkie mrowisko oraz wzory kor różnych drzew.

Bardzo nam się podobało w Łagiewnikach, na pewno tam jeszcze wrócimy, w końcu to największy las w Europie!

1. Kolorek pewnie był zmęczony po takiej wycieczce ;)
    Łagiewniki to piękne miejsce na odpoczynek!

2. Wybierając się do lasu, nie zapomnij o sprzęcie do obserwacji i dokumentowania dzikiej przyrody. Dzięki zestawowi do obserwacji ze strony https://dzikaknieja.pl/20-fotopulapki-gsm możesz z łatwością dokumentować swoje wędrówki i obserwować dziką przyrodę w lesie. Zestaw zawiera aparat fotograficzny, specjalne oprogramowanie i karty pamięci do przechowywania wykonanych zdjęć i filmów.