Plac Wolności

Wczoraj byłem na spacerze na placu Wolności, na szczęście, pogoda była ładna, świeciło słoneczko i było prawie pusto.
Plac Wolności to ciekawe miejsce, mama pokazała mi zdjęcie zrobione z samolotu! Zobaczcie, jak fajnie wygląda:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=475677

Z placu odchodzą cztery ulice w cztery strony świata.

Dawno temu plac Wolności nazywał się Nowym Rynkiem, sprzedawano tutaj zwierzęta, warzywa i owoce.

Trochę się tam zmieniło!

Teraz najważniejszym punktem placu jest pomnik Tadeusza Kościuszki,  stoi on w samym środku i patrzy na Łódź.


Tutaj także zaczyna się ulica Piotrkowska. Po lewej stronie jest kościół, po prawej ratusz, razem tworzą bramę na Piotrkowską.


Widzicie mnie na tym zdjęciu? Trochę się schowałem :)
Kiedyś to miejsce wyglądało inaczej. Kościół i ratusz wyglądały bardzo podobnie:


Piotrkowska, która tutaj się rozpoczyna, ma w tym miejscu swój pomnik!


Tyle razy tędy szliśmy z rodzicami i nigdy tego nie widziałem.
Jest to jedyny pomnik w Polsce, który rośnie!


Na placu Wolności jest jeszcze jedna świetna rzecz: podziemne Muzeum Kanału Dętka! Wyobrażacie sobie! Można przejść cały plac Wolności starym, zabytkowym kanałem! Pod ziemią!
Muzeum jest zamknięte w zimie, ale już 23 kwietnia będzie można wejść do środka! Na pewno tam wrócimy!


Na koniec usiedliśmy na chwilę przy starej zabytkowej studni, ale zrobiło się zimno i poszliśmy do domu. 

Do zobaczenie wkrótce!

Jeszcze jedno, jak wejdziecie na tę stronę: kamerka na żywo - plac Wolności to możecie zobaczyć, co się dzieje na placu w tym momencie!

Komentarze

Popularne posty