589. urodziny Łodzi



Dzisiaj nasze miasto skończyło 589 lat! 
W akcji Plac Wolności Otwarty na Kulturę wzięły wszystkie instytucje, które mieszczą się przy placu Wolności: Muzeum Kanału Dętka, Muzeum Archeologiczne i Etnograficzne, Muzeum Farmacji, Muzeum Kultur i Tradycji Wyznaniowych i Centrum Dialogu im. Marka Edelmana. Dzisiaj można było zwiedzać te wszystkie muzea w cenie jednego biletu, zjeść pyszne ciastko w jednej z łódzkich cukierni czy napisać życzenia dla naszego miasta. 


Uroczystości rozpoczęły się od dołożenia kolejnego centymetra do pomnika Ulicy Piotrkowskiej.
Jest to jedyny pomnik w Polsce, który rośnie!





Życzenia pisało się na wielkiej beli materiału. Może powstał on w jednej z łódzkich fabryk....





Bardzo podobały mi się stare auta, które postawiła grupa Retro Pasjonaci. Wyobrażałem sobie, że takie samochody jeździły kiedyś po Łodzi. 




Bawiłem się też w ustawianie zdjęć. Na jednym była stara Łódź, a na drugim nowa. Niesamowicie się to miasto zmieniło. 



A ciocia Kasia jadła najpiękniejszą watę cukrową na świecie. Co Wam to przypomina?


Cały plac Wolności przystrojony był żółto - czerwonymi balonami. To są przecież kolory naszego miasta. 





Na zakończenie posiedziałem sobie na leżaku, słuchałem muzyki, czytałem o Łodzi i słuchałem, jak mama rozmawia o urodzinach z ciocią Emi.





To był bardzo fajny dzień, chociaż pogoda była troszkę kapryśna.
Ale w Łodzi przecież każdy dzień jest udany.

Wszystkiego najlepszego, miasto moje! 

Komentarze

Popularne posty