Zielony Rynek

Dzisiaj jest prawdziwe święto! Moja babcia dwa lata temu miała operację, teraz jest zdrowa, piękna, wesoła i pełna energii! Jest super! 


Od rana mówiłem mamie, że musimy jechać do babci z kwiatkami. Pojechaliśmy na Zielony Rynek, czyli plac Barlickiego. Tam można kupić kwiatki całą dobę. 


Dowiedziałem się, że rynek w tym miejscu działa od połowy XIX wieku. Rynek leży przy ulicy Małej, Żeromskiego i Zielonej. Na początku nosił nazwę Wiązowy Rynek, a od 1873 jest Zielonym Rynkiem. Chociaż jego oficjalna nazwa brzmi plac Norberta Barlickiego to i tak wszyscy mówią Zielony Rynek. 


Już od ponad 150 lat handluje się tutaj prawie wszystkim. Można kupić owoce, warzywa, mięso, ubrania, przetwory, ryby i wiele innych rzeczy. Dzisiaj rynek wygląda zupełnie inaczej, w XIX wieku nie było hal, wszędzie stały stragany i było tam mnóstwo ludzi. 


Na środku placu stała fontanna lub studnia, nie wiem dokładnie co to było...



W hali przy ulicy Małej można do dzisiaj zjeść pyszne lody.



Przy ulicy Zielonej stoi piękna kamienica, niedawno odnowiona w ramach projektu Mia100 kamienic.


Tu ją widać na zdjęciu z 1939 r. 


Jeszcze kilkanaście lat temu była tutaj krańcówka autobusowa, a wcześniej działy się tam przedziwne rzeczy :)




Nawet nie wiedziałem, że tak blisko mnie można doszukać się takich historii! 

Komentarze

Popularne posty