XX kwesta na Starym Cmentarzu

XX kwesta na rzecz ratowania zabytków Starego Cmentarza w tym roku trwała trzy dni. 31 października kwestowali uczniowie łódzkich szkół, 1 listopada politycy, ludzie kultury, dziennikarze. Dzisiaj był dzień dla miłośników Łodzi i społeczników. Dlatego ja zbierałem do puszki właśnie 2 listopada.  Jak zawsze spotkałem mnóstwo osób i przeszedłem się po cmentarzu. 

Pan Cezary jest szefem Towarzystwa Opieki nad Starym Cmentarzem, które organizuje kwestę.  


Wujka Adama dobrze znacie, na niego zawsze można liczyć przy takich akcjach!


Ciocia Ela i wujek Darek pięknie uśmiechnięci i kolorowi jak ja :)


Ciocia Edyta i Mistrz Ryszard Bonisławski, przewodnik i senator, wytargali mnie za uszy :)


No i mój kumpel Antek, który wrzucił mi trochę kasy do puszki i pozwolił się pobawić swoim Anakinem :)



Cmentarz Stary powstał w 1855r., jest  trójwyznaniowy – podzielony na następujące części: katolicką, ewangelicką i prawosławną. O tej porze roku jest wyjątkowo piękny, warto tam iść na spacer, żeby poznać trochę historię Łodzi.









A to jest grób Jana Czeraszkiewicza, patrona łódzkiego oddziału PTTKu. Przewodnicy, członkowie PTTK i harcerze chcą odnowienia tego pomnika, dlatego zaczęli specjalną zbiórkę pieniędzy na tel cel. Możecie o tym przeczytać w gazecie.



Podobno przez dwa dni uzbierano na XX kweście prawie 80 tysięcy, bardzo się cieszę, dzięki tym pieniądzom Cmentarz będzie jeszcze piękniejszy! Do zobaczenia za rok!

Komentarze

Popularne posty