Międzynarodowy Dzień Tolerancji

Wczoraj był bardzo ważny dzień. Z kilku powodów. Po pierwsze były wybory samorządowe. Mama mnie na nie szykowała już od kilku tygodni, opowiadała o kandydatach, o plakatach, czasami się nawet denerwowała, jak o tym mówiła.  W końcu przyszedł ten dzień, 16 listopada. 
Razem z mamą i babcią poszliśmy zagłosować! Ja tylko towarzyszyłem, bo jeszcze nie jestem pełnoletnim Kolorkiem. Mama zaznaczyła x przy nazwisku kandydata na prezydenta Łodzi i na radnych: miejskiego i do sejmiku wojewódzkiego. 

Potem wrzuciliśmy arkusze do urny!




16 listopada jest Międzynarodowy Dzień Tolerancji, z tej okazji w Centrum Dialogu im. Marka Edelmana i Fabryka Równości zorganizowali Żywą Bibliotekę.


  
Pomysł jest prosty: na Żywą Bibliotekę składają się Żywe Książki – osoby wyróżniające się ze społeczeństwa, a przez to często wykluczane i obarczane stereotypami.
Każdy może stać się czytelnikiem – wystarczy przyjść, zarejestrować się i dostać kartę biblioteczną. Następnie można wypożyczyć wybraną Książkę i porozmawiać z nią przez 30 minut.


W Bibliotece były bardzo ciekawe osoby: można było porozmawiać m.in z bezdomnym, gejem, mamą lesbijki, rodziną wegan, tatą samotnie wychowującym dziecko, pogankami, niewidomym, kibicem i z wieloma innymi osobami.


Ja poznałem super dzieciaki, prawie 6 godzin bawiłem się z nimi w kąciku dla dziecka. 







To był super dzień! Dużo się nauczyłem i poznałem super ludzi! Dziękuje cioci Agnieszce za zabawę i zdjęcia :)

Komentarze

Popularne posty