Studiuj w Łodzi!

Wczoraj tata powiedział, że już muszę zacząć myśleć o przyszłości, że już nie jestem taki mały i pora zastanowić się nad tym kim będę jak dorosnę. Żeby ułatwić mi decyzję pokazał mi kilka niesamowitych miejsc w Łodzi, gdzie mogę iść na studia. Przyznam się wam, że myślałem, że mam jeszcze trochę czasu na zastanowienie, ale to co zobaczyłem bardzo mi się podobało i nie mogę się doczekać kiedy będę studiować w Łodzi. Bo to jest pewne. 

W Łodzi jest aż 28 uczelni, 6 państwowych, reszta prywatnych. Widzieliśmy część wydziałów Uniwersytetu Łódzkiego, Uniwersytet Medyczny, Akademię Muzyczną... Przed nami jeszcze Filmówka, Akademia Sztuk Pięknych i Politechnika. 

Wycieczkę zaczęliśmy od gmachu Wydziału Prawa i Administracji. Nazwę budynek zawdzięcza swojemu wyjątkowemu kształtowi, z góry budynek wygląda tak, już rozumiecie?



Zdjęcie pochodzi z: http://blogiceo.nq.pl/cyfrowechlopaki/files/2014/02/paragraf_lodz_1.jpg






Na Uniwersytecie studiuje ponad 40 tysięcy osób!

Nowym Wydziałem, dopiero niedawno wybudowanym, jest Wydział Filologiczny. Budynek bardzo mi się podoba, wygląda imponująco. Będą tu studiować studenci filologii polskiej, angielskiej, kulturoznawstwa i innych kierunków. 








Potem pojechaliśmy zobaczyć inne wydziały.
Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej. 




Wydział Biologii i Ochrony Środowiska.





Stary Wydział Biologii i Ochrony Środowiska. 



Wydział Zarządzania. 




Ogromne wrażenie zrobiła na mnie Biblioteka Uniwersytetu Łódzkiego, tak zwana BUŁa. 
Ile tam jest wiedzy!





Zobaczyliśmy jeszcze Wydział Geografii i dawny gmach Wydziału Prawa i Administracji. 





Pięknie też wygląda Akademia Muzyczna, własnie odnawiana, czeka na  utalentowanych studentów. ten gmach nie jest nowy, tak jak budynki Uniwersytetu Łódzkiego. W tym pałacu mieszkał kiedyś Karol Poznański. 





A w rektoracie Uniwersytetu Medycznego dawniej mieszkała Anna Poznańska z mężem Jakubem Hertzem. 





Tata powiedział, że nauka w Łodzi przychodzi bez trudu, skoro studenci mają takie warunki do nauki. Muszę się jeszcze zastanowić co będę robił w przyszłości. Na szczęście mam jeszcze trochę czasu. Jedno jest pewne. Zostaję na studia w Łodzi!

Komentarze

Popularne posty