XIX kwesta na Starym Cmentarzu



W tym roku odbywa się XIX kwesta na rzez ratowania zabytkowych nagrobków Cmentarza Starego przy Ogrodowej. Jak co roku łodzianie niesamowicie wspierają akcję i wrzucają pieniądze do puszek. 
Ja dzisiaj też kwestowałem, było to dla mnie bardzo ważne przeżycie! Byłem taki dumny jak dzieci i dorośli wrzucali mi do puszki datki. Za te zebrane pieniądze odnowione będą wybrane nagrobki na Starym Cmentarzu. 
Najpierw dostałem puszkę od wujka Adama, który jest jednym z organizatorów Kwesty.





Potem chodziłem po cmentarzu, który jest naprawdę piękny i wyjątkowy. Tutaj pochowanych jest wiele ważnych osób dla naszego miasta - fabrykanci, adwokaci, nauczyciele, aktorzy, lekarze, dziennikarze i wielu innych.




Podczas Kwesty zawsze spotyka się dużo znajomych. W tym roku spotkałem ciocię Elę i ciocię Sylwię, które wyglądały pięknie i były kolorowe i cudownie uśmiechnięte! 



 Kwesta trwa jeszcze dwa dni:

2 listopada od 10.00 do 16.00 kwestować będą miłośnicy Łodzi, przewodnicy, społecznicy.

3 listopada odbędą się spacery szlakiem historii i zabytków Starego Cmentarza organizowane przez łódzkich przewodników. Zbiórka o godz. 12.00 i 14.00 przy bramie na części katolickiej oraz przy
kaplicy Karola Scheiblera. O każdej godzinie wyruszą dwie grupy, które zwiedzą trzy części cmentarza. 








Komentarze

Popularne posty