Pożegnanie z Piotrkowską

5 listopada zaczyna się remont ulicy Piotrkowskiej. Ma on trwać do końca czerwca 2014 roku.
Maszyny firmy Strabag zaczną pracę w dwóch miejscach - od al. Mickiewicza i od placu Wolności. 
Podczas remontu zostanie wymieniona nawierzchnia Piotrkowskiej oraz latarnie, dzięki tym nowym na Pietryna będzie lepiej oświetlona wieczorami. Ma zostać też zwężona jezdnia, a poszerzony chodnik. Mam nadzieję, że dzięki temu będzie mniej samochodów, a więcej rowerów i pieszych! Po remoncie na głównej ulicy miasta mają też stanąć nowe ławki i ma się pojawić 200 nowych drzew.
Dzisiaj byłem z mamą na Piotrkowskiej, chciałem się pożegnać z tą starą, dobrze mi znaną Pietrynką. 







Mam nadzieję, że  Aleja Gwiazd wróci na swoje miejsce po remoncie. 



W takim jesiennym słońcu kamienice wyglądają pięknie.



Pomnik Łodzian Przełomu Tysiącleci na pewno pojawi się tu znowu!




Pożegnałem się też z Julianem Tuwimem, będę za nim tęsknił bardzo. 



Popatrzyliśmy sobie razem na dziewczyny na deptaku :)



I znowu te piękne, monumentalne kamienice



Później spotkaliśmy się z ciocią Mariką i Emilką, poszliśmy na coś ciepłego do picia. Na szczęście szybko się rozgrzałem.




Zobaczcie jeszcze film z przejazdu ulicą Piotrkowską przed remontem. Autorem jest Piotr Łężak. 



Będzie mi brakowało spacerów po Piotrkowskiej, ale z niecierpliwością czekam na nową odsłonę mojej ulubionej ulicy. 

Komentarze

Popularne posty