POZNAJ SWÓJ PARK

- Dokąd dzisiaj jedziesz, Kolorku? - zapytała moja ukochana ciocia Kamilka.
- na Radiostację - odpowiedziałem. Ciocia zrobiła wielkie oczy i zapytała czy się nie boję wchodzić na wysoki maszt, na którym są nadajniki radiowe. Ale się uśmiałem! Ciocia w Łodzi mieszka od niedawna i nie wie, że my tak mówimy na osiedle przy ulicy Narutowicza, niedaleko Radia Łódź! Wyjaśniłem cioci o co chodzi i obiecałem, że ją kiedyś tu zabiorę.

Na Radiostację pojechałem na spacer po parkach. Byłem w parku Baden - Powella i w parku 3 maja. Tak naprawdę jest to jeden duży park, ale podzielony na dwie części. 

Park Baden - Powella do 2007 roku nosił nazwę park Rozrywkowy, dzięki staraniom łódzkich harcerzy, w tym mojego wujka Piotrka (ale jestem z niego dumny) zmieniono nazwę na Park im. Roberta Baden-Powella – Naczelnego Skauta Świata! 


W  parku znajdują się boiska do koszykówki, amfiteatr, plac zabaw dla dzieci i górka oraz Centrum Sportowo - Rekreacyjnego z boiskami piłkarskimi i miasteczko ruchu drogowego. 



Tuż obok jest park 3 maja. Jest on większy od parku Baden - Powella i starszy. Powstał w 1915 roku. 

Kiedyś tu rosła puszcza łódzka, czyli wielki las, który otaczał starą Łódź.  Do dzisiaj jest tu trochę jak w lesie.



Jest tu wiele atrakcji: korty tenisowe, boiska piłkarskie, bieżnia, plac zabaw, stoliki szachowe, siłownia. Bardzo dużo osób tutaj biega lub jeździ na rowerze, wcale się temu nie dziwię!




Ja też trochę poćwiczyłem wiszenie na uszach :)


Obok tych parków znajduje się Zieleniec przy ulicy Konstytucyjnej. Jest to dzikie miejsce, porośnięte drzewami i krzakami. Niestety jest tam bardzo brudno i jakoś straszno, więc szybko stamtąd uciekliśmy.


Z bliska widać szpital przy Czechosłowackiej, a dokładnie Centrum Kliniczno-Dydaktyczne Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Budowę szpitala rozpoczęto w 1975 roku a skończono w 2013! To musi być najlepiej wybudowany szpital na świecie! 


Bardzo polubiłem parki Baden - Powella i 3 maja. Wrócę tu jeszcze nie raz i nie dwa! 

Komentarze

  1. Dziękuję kochany Kolorku, mam nadzieję, że wkrótce wybierzemy się tam razem 😘 Teraz już wiem, że Radiostacja to nie maszt radiowy, na który trzeba się wspiąć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję kochany Kolorku, mam nadzieję, że wkrótce wybierzemy się tam razem 😘 Teraz już wiem, że Radiostacja to nie maszt radiowy, na który trzeba się wspiąć.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty