Łódzki Luwr

Dzisiaj byłem z mamą w łódzkim Luwrze. Tak się mówi na pałac Izraela Poznańskiego. 
Tak wygląda Luwr, muzeum w Paryżu:


fot.:http://www.paryz.freehost.pl/obrazki/zdjecia/luwr.jpeg

A tak Muzeum Miasta Łodzi.





Prawda, że podobne? Ten budynek jest bardzo bogato zdobiony. Jeszcze nigdy nie widziałem takiego przepychu. Pałac powstał w latach 1888 - 1903, a zaprojektował go Hilary Majewski. 
Izrael Poznański był najbogatszym żydowskim fabrykantem w XIX wieku w Łodzi, tuż obok pałacu postawił fabrykę, w której dzisiaj jest centrum handlowe Manufaktura i hotel Andels.
Pałac w środku również jest bardzo pięknie dekorowany.
Największe wrażenie zrobiła na mnie jadalnia. 





Byłem też w pokojach, gdzie w XIX wieku spędzano czas wolny, słuchano muzyki, robiono robótki lub grano w karty. W tamtych czasach bardzo dbano o detale. Lustro za mną jest pokryte prawdziwą masą perłową! 


Byłem też w gabinecie Izraela Poznańskiego. Na ścianach są zdjęcia budowli, które stoją w Łodzi dzięki niemu. 



Sala lustrzana też mi się bardzo podobała, wyobrażam sobie bale, które się tam odbywały...




Korytarz w pałacu podobał mi się najbardziej! Te ogromne schody zrobiły na mnie ogromne wrażenie.



Te schody zagrały w filmie "Ziemia Obiecana" Andrzeja Wajdy, wbiegał po nich Karol Borowiecki, grany przez Daniela Olbrychskiego.



Zdjęcie pochodzi ze strony: Filmowa Łódź, możecie tam zobaczyć więcej miejsc które zagrały w tym doskonałym filmie.
A to ja, na tych samych schodach.



Bardzo dużo się nauczyłem dzisiaj o Łodzi, moim zdaniem, każdy powinien zobaczyć te wnętrza. Muzeum Miasta Łodzi ma wiele do zaoferowania. Na pewno tam jeszcze wrócę.

Mój brat też miał ciekawy weekend. W piątek pojechał w swojej pierwszej Masie Krytycznej! Jak się okazało była to najliczniejsza masa w Polsce! Koloreczek pojechał z ciocią Mariką, a potem spędził u niej weekend. Podobno cały czas mówi tylko o tym, jak było fajnie i że chce znowu!


 fot. Małgosia i Konrad Strzeleccy



 fot. Małgosia i Konrad Strzeleccy


fot. Szymon Malański



fot. Marika Szejna


Przypominam nieśmiało, ze trwa głosowanie na Blog Roku 2012.  Będzie mi bardzo miło, jak wyślesz na mnie jednego, malutkiego SMSa.


Komentarze

Popularne posty