Instytut Europejski

W pięknym pałacu przy ulicy Piotrkowskiej 262 odbył się 9 lipca piknik europejski "Europa na trawie". Przez kilka godzin można było zwiedzać pałac, rozmawiać z pracownikami biur europosłów, jeść pyszne jedzonko, słuchać muzyki i, przede wszystkim, dowiedzieć się czegoś o prezydencji Polski w Unii Europejskiej.

Mama na pikniku była służbowo - ale na całe szczęście - przyszła moja ukochana ciocia Marika i wujek Piotrek, i bardzo dobrze, bo trochę się nudziłem. 

Najpierw poszliśmy zwiedzać pałac. Należał on do fabrykanta Roberta Schweikerta, który miał też ogromną fabrykę przy Wólczańskiej, teraz mieści się tam Politechnika Łódzka. 


Od 1993 roku w pałacu znajduje się Instytut Europejski, który zajmuje się informowaniem o Unii Europejskiej, organizowaniem konferencji i szkoleń. 


W ramach pikniku portal mmlodz.pl zorganizował foto dej. Przez trzy godziny wnętrza pałacu były oddane fotografom - TU możecie obejrzeć efekty.
Ja też byłem przygotowany na całego!


Ogromne wrażenie zrobiła na mnie klatka schodowa z pięknymi, ogromnymi schodami i niesamowitym witrażem:


Potem z wujkiem Piotrkiem wygłaszaliśmy orędzie do narodu, brzmiało ono następująco: "ŻYJ KOLOROWO!"


Na koniec odpoczywałem z ciocią siedząc na pięknej kanapie, było nam baaardzo wygodnie i wcale nie chciałem iść dalej. 


Na tyłach pałacu są przepiękne ogrody,w których bardzo dużo się działo.
Mnie się piknik bardzo podobał - lubię Europę!


Dziękuję cioci i wujkowi za ten niesamowity dzień. :)

Komentarze

Popularne posty